Polski English

II etap - opis

II etap projektu - Woda
Czas realizacji: luty 2009 – maj 2009

W tym etapie projektu uczniowie wraz z nauczycielem chemii zrealizują następujące zadania:

1. Opracują zagadnienie występowania wody w przyrodzie oraz oszacują wpływ większych zbiorników wodnych występujących w regionie na warunki ekologiczne środowiska.

2. Przeprowadzą cykliczne pomiary badające stan zanieczyszczenia wód naturalnych w regionie

3. Opracują zagadnienie związane z oczyszczaniem i uzdatnianiem wody.

Zostanie zorganizowana wycieczka do lokalnej oczyszczalni ścieków. Na światowy dzień wody, przypadający 22 marca każda szkoła przygotuje stosowną inscenizację. Wyniki pracy będą przedstawione w postaci prezentacji i artykułów, umieszczonych na stronie projektu

Zadania

II etap - wyniki pracy

Zakończył się II etap realizacji naszego Projektu. W tym etapie uczniowie zajmowali się tematyką wody.

Szkoła polska

Nasi uczniowie wykonali w tym zakresie 4 zadania:
1. Badanie czystości wody rzeki Wisły
Grupa uczniów pod kierunkiem nauczyciela chemii badała czystość wody rzeki Wisły o obrębie Tarnobrzega. W określonych odstępach czasu pobierano próbki wody a następnie badano je w szkolnej pracowni chemicznej. Zebrane materiały i opracowane wyniki umieszczono w prezentacji multimedialnej.
Autorzy: uczniowie klasy III a
Opiekun grupy: mgr Magdalena Ciach
2. Prezentacja na Światowy Dzień Wody
Z okazji przypadającego na 22 marca Światowego Dnia Wody uczniowie pod kierunkiem nauczyciela chemii przygotowali prezentację multimedialną „22 marca – Światowy Dzień Wody”, ukazującą znaczenie wody dla ludzkości oraz zagrożenia związane z jej niedostatkiem.
Autorzy: uczniowie klasy III a
Opiekun grupy: mgr Magdalena Ciach
3. Wycieczka do Miejskiej Oczyszczalni Ścieków w Tarnobrzegu - Zakrzowie
Uczniowie realizujący ten etap Projektu wraz z nauczycielem chemii i biologii zwiedzili Miejską Oczyszczalnię Ścieków w Zakrzowie. Zapoznali się z procesem oczyszczania wody i jego efektami. Wycieczka została udokumentowana w prezentacji multimedialnej.
Autorzy: Kinga Gorzała, Monika Górska, Krzysztof Zegzuła
Opiekun grupy: mgr Beata Grabowska, mgr Urszula Jaworowska

Szkoła włoska

4. Floods (angielska wersja)
- CAUSES
- FLOODS IN ITALY
- FIRST CASES OF FLOODS
- HOW CAN WE SOLVE THIS PROBLEM? AND WHAT CAN WE CITIZENS DO?
Autorzy: Di Clemente Mariaelena Travaglia Silvia Altavilla Grazia Maria Scarpulla Erminia With the collaboration of: Sturnio Sarah Banno Mariolina Parisi Marina Livera Serena Popolo Silvia Giangreco Alessia
5. Water pollution (angielska wersja)
Autorzy: Giangreco Alessia,Lo Pumo Maria Chiara,Maria Pietro With the collaboration of: Di Clemente Mariaelena,Altavilla Grazia Maria,Travaglia Silvia,Scarpulla Erminia,Sturnio Sarah,Banno Mariolina,Parisi Marina,Livera Serena,Popolo Silvia